woensdag 29 juli 2009

Zou het kunnen

Soms vraag ik me wel eens af waar de behoefte vandaan komt om pijn te ervaren. Of om dominant of onderdanig te zijn. Er is een hoop onderzoek naar gedaan en er bestaan diverse verklaringen voor. Maar echt duidelijkheid is er niet over.

Maar waarom maakt het dat mijn verlangen zo groot is naar een spel? Hoe komt het nu als ik aan touwen denk, dat mijn gedachten afdwalen naar een spel? Terwijl er op dat moment helemaal geen sprake is van een spel.

Kan er geen spraken zijn van een pavlov effect? Dat je gedachtes afdwalen bij het zien van touwen. Dat je een beeld voor ogen krijgt dat jij, als sub zijnde, vastgebonden bent met die touwen. Of omgekeerd dat mijn Meester naar paardrijden kijkt en een zweep ziet en dan aan zijn sub denkt en haar dan voor ogen haalt met de gedachte dat hij haar aan het slaan is.

Het lijkt mij wel een leuk experiment, gewoon eens kijken wat voor effect een bepaald voorwerp heeft. Kijken of je geil wordt van het zien van dat voorwerp. Het is ook een soort mindplay.

Dit zou je ook kunnen doen met muziek. Mijn eerste spel met mijn Meester draaide hij muziek van Victor Lazlo. Zou ik nu bij het horen van deze muziek verlangen naar een spel met mijn Meester?

Zou het kunnen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten