maandag 19 december 2011

Zijn hand

Heel zachtjes strelen zijn handen mijn wangen. Zijn vingers kammen door m'n haar en ik voel mezelf heel voorzichtig wegglijden. Dat is niet eerlijk, weet je als je dat doet.

Zijn warme lach zorgt ervoor dat ik iets ontspan en ik duw mijn gezicht zachtjes tegen zijn mouw. Zijn hand beweegt langzaam langs mijn nek, over mijn hals en ik laat mijn hoofd naar achter rollen. Als hij heel even de druk opvoert sluit ik mijn ogen en adem lang en traag uit. Als ik opkijk staan zijn ogen nieuwsgierig en hij knijpt opnieuw zacht maar zeker en steeds iets harder. Ik zucht beweeg onrustig op de bank.

Hij beweegt ook en komt dichter bij me zitten. Hij draait zich naar me toe en mijn vingers trekken mijn jurkje over mijn knieën. De blik in zijn ogen laat een rilling over mijn rug lopen. Eén hand achter mijn hoofd, de andere over mijn neus en mond. Ik kreun, knipper met mijn ogen en kijk hem aan.

Goedzo, kijk maar naar me, zegt hij op het moment dat zijn hand mijn neus en mond afsluit. Heel even sluit ik mijn ogen en draai mijn hoofd opzij, maar hij houdt zijn hand stevig op zijn plek. Mijn ogen vliegen open en ik zie hem staren, serieus, zijn blik scherp. Blijf me aankijken meisje. Mijn lijf kromt zich en zijn hand streelt opeens mijn wang, mijn haar. Zijn lippen tegen mijn voorhoofd. Goed zo, fluistert hij. Goed zo meisje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten