donderdag 6 januari 2011

Opdracht


Ping, er is een nieuw bericht

Ik open mijn sms en lees, ga naar het toilet, trek al je ondergoed uit en stop het in een tas. Als je terug komt, schrijf je me wat je gedaan hebt en hoe jij je voelt. Nadere orders volgen.

Ik voelde het aankomen, iets dergelijks. Hij had er al op gezinspeeld. Spelletjes daar houd hij van. En ik eigenlijk ook wel. Maar hier op het werk? Dat gaat mij wel erg ver. Ik kijk op me heen en kijk naar mijn collega tegenover mij en probeer in te schatten of hij iets zou kunnen merken. Het idee dat ik hier straks zit in alleen maar mijn jurk bezorgt mij kippenvel. Ik ziet het niet echt zitten. Ik kijk op de klok, nog maar een kwartiertje. Ik twijfel, maar mijn opwinding wint het van mijn verstand. Ik verwijder het bericht, sta op en strijk mijn jurk glad. Mijn collega is verdiept in zijn werk. Ik schrik van mijn eigen hese stem en zeg, ben even naar het toilet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten