donderdag 18 augustus 2011

Nieuw begin

Ik ben een parel. Nee, niet zo’n sieraad die je vindt in een winkel. Ook niet zo’n juweel die je in dure juwelierszaken vindt. Maar ben een zuivere pure parel verscholen in een schelp, in diepe zwarte wateren. Jij hebt een glimp van mij opvangen en zag de glans van mijn parel uitstralen. Jij werd ontroerd door mijn schoonheid, mijn puurheid.

Je sprak me aan. Jouw woorden klonken als symfonie in mijn oren. Ik zei, lees mij, neem me mee op onbekende wegen buiten mijn schelp. Leid me, wees mij gids. Zowaar wou jij mijn gids zijn, en we dreven naar elkaar toe. De stroming nam ons mee. Elk in dezelfde richting.

Lees mij, zei ik. Ik ben een blanco vel dat vraagt om beschreven te worden, door jou. Met de woorden vertrouwen, respect, overgave en veel meer wat ons pad zou kunnen kruizen. De woorden dansten voor mijn ogen. Ik verdronk er bijna in. Jij sprak de woorden die ik wilde horen.

Lees mij, fluisterde ik. En terwijl ik dat zei, ging mijn schelp opnieuw een stukje open. Ik fluisterde, toe laat me glanzen in jouw handen, wil opnieuw uit mijn schelp komen. Maar wees voorzichtig wil niet weer gekwetst worden. Door jouw vertrouwen aan mij te geven, zal ik jou mijn vertrouwen geven. Lees mij en samen beginnen we aan een nieuw begin.

Jij hebt een parel ontmoet en parel die haar glans had verloren.
Wilt u mijn weer laten schitteren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten