donderdag 11 oktober 2012

Bushalte 1

Drukte, een immense drukte om me heen. Waarom, waarom in godsnaam op deze plek? De drukte maakt me onrustig, even als mijn gedachtes die als een orkaan door mijn hoofd raast. Waarom heb ik me laten verleiden naar deze plek? Hij vertelde me om elkaar te ontmoeten op een openbare plek, voor beider veiligheid bij de eerste kennismaking. Bussen komen en gaan, net als mijn gedachtes. Mensen stappen in en uit zoals vragen opploppen in mijn hoofd. Hoe laat zal Hij er zijn, welke van de aanwezigen zal het zijn? Komt Hij wel? Ik weet niet hoe Hij eruit ziet, ken alleen zijn stem. Pfff die stem, donker, zwaar en krachtig, als ik eraan denk begin ik al te trillen van verlangen. Dat was de reden, zijn stem en zijn gezag……

Ze zit zoals afgesproken bij bushalte 12, rustig op het bankje. De kleding voor zover ik kan zien precies zoals opgegeven. Lange zwarte jas, nylons met hoge hakken, haren opgestoken in een knot en een klein handtasje. Ze kijkt vluchtig om haar heen, iedere bus, iedere man neemt ze op in spanning; zal Hij het zijn. We hebben afgesproken op het busstation, voor de eerste keer een mooie locatie. We hebben elkaar niet gezien, ook niet op foto, dat wilde ik niet. De kledingvoorschrift was voor mij voldoende om haar te herkennen, en te testen of ze komt zoals ik wenste. Maar dat wist ik al dat ze zou komen, ze smolt aan de telefoon tijdens de 3 gesprekken die we gehad hebben. Een mooie zachte stem, volgzaam met een vleugje ondeugd erin. Weer kijkt ze op, een bus die stopt, een paar mensen die uitstappen….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten