dinsdag 23 oktober 2012

Bushalte 5

De jongens op de scooters maken grove opmerkingen, ik wil het niet horen en versnel mijn pas voor zover dat gaat op mijn naaldhakken. Nog even en ik ben bij de auto. Opeens voel ik een ijskoude hand in mijn nek. Neee denk ik, zal toch niet mij overkomen….. een donkere zware stem, Zijn stem zegt; Het is goed meisje, Ik ben er……..Hij is er….. Hij is er denk ik en mijn hartslag schiet omhoog. Zijn koude sterke hand stevig om mijn nek. Ik wil me met een ruk omdraaien en Hem in zijn ogen aankijken. Zijn Hand houdt me stevig vast, ik kan me niet omdraaien. Zacht hoor ik zijn zware stem; niet omdraaien, ogen strak vooruit. Iets raakt me diep van binnen, mijn bloed raast door mijn aderen. Gebiedig als ik ben zwicht ik voor zijn stem en kijk vooruit. Ik kan niet ongehoorzaam zijn aan die stem. Hij maakt me zo klein. Ik hoor de jongens niet meer om me heen en besef dat we doorgelopen zijn, waarheen? De geluiden van het busstation vervagen op de achtergrond, zijn Hand leidt mij verder. We stoppen bij een grote zwarte auto op de parkeerplaats. Ik hoor zijn Stem…

Ik ga één vraag stellen; je mag 1 antwoord geven, ja of nee. Welk antwoord je ook kiest, het is goed. Ik wacht even totdat ik zie dat ze het begrijpt. Ik geef maar 1 kans en wil dat het duidelijk is waar je voor kiest. Als je kiest voor nee, loop je naar je auto, stapt in en rijdt weg. Je zult mij niet mogen aankijken, nakijken of achteraan rijden. Het contact wordt per direct verbroken. Ik neem geen contact meer met je op en jij ook niet met mij. Knik als je het begrepen hebt. Ik zie een lichte aarzeling maar ze knikt. Antwoord je met ja dan is er geen weg meer terug. Je kiest voor Mij, vertrouwt Mij en mijn Wil is jou Wet. Geen weg meer terug. Als het antwoord ja is, ben je van Mij, vanaf nu. Geen vragen, alleen jou antwoord. Ik geef je 3 minuten om een besluit te nemen, de keuze is aan jou……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten